Praha.cz

 
Nacházíte se: Zprávy Zprávy z Prahy Tramvaj 14T prošla proměnou
Tramvaj 14T prošla proměnou
Úterý, 19. duben 2016 07:02
Tramvaj 14T prošla proměnou

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) se neustále snaží reagovat na připomínky cestujících. Jednou z nich je také podélné sezení, které jim příliš nevyhovuje. V současné době tak dokončil vzorovou zkušební úpravu interiéru a exteriéru první tramvaje typu 14T, která se má příznivě projevit především snadnějším pohybem cestujících uvnitř samotného vozu. Navenek pak na vozech dojde k úpravě vnějšího laku.


DPP se pro vzorovou úpravu interiéru rozhodl s cílem zvýšit průchodnost cestujících uvnitř tramvaje, což zároveň povede k urychlení vystupování z a nastupování do tramvaje. Podélné sezení veřejnost dlouhodobě kritizuje, a proto bylo ve voze odstraněno. Počet míst k sezení přitom zůstal zachován.


„Podélné sezení v tramvajích našim cestujícím nevyhovuje a ve vozech často dochází ke konfliktům sedících a stojících pasažérů. Následně budeme provádět průzkum spokojenosti s vzorovou úpravou a podle názoru veřejnosti se dále rozhodneme o případné sériové úpravě,“ sdělil náměstek primátorky hl. m. Prahy Petr Dolínek.


„Věnujeme neustále pozornost připomínkám cestujících a snažíme se na ně reagovat co nejefektivnějšími změnami. To se samozřejmě týká i komfortu při jízdě. Věřím, že realizovaná úprava tramvají 14T je krokem tím správným směrem,“ uvedl generální ředitel DPP Jaroslav Ďuriš.


2165214_652593_Predstaveni_zmen_tram_14_T117 DPP se inspiroval vzorem interiéru tramvaje typu 13T výrobce Škoda Transportation, které jezdí v Brně. Stejný problém tam totiž v minulosti také řešili. V Brně se však upravené vozy dodaly z prvovýroby, nebyly tedy dodatečně upravovány. DPP spolupracoval s architektem Patrikem Kotasem, inovativní sedačky do vozu dodala firma MSV interiér a technickou přípravu zajišťovala firma Inter-Informatics. Kompletní realizace byla provedena zaměstnanci DPP v Opravně tramvají Hostivař, která je jedním z nejmodernějších opravárenských zařízení tramvají ve střední Evropě.


„Tramvaje 14T jsou přiděleny do vozovny Kobylisy a budeme se s nimi setkávat zejména na linkách č. 3 a 17. V současné době tedy zejména na těchto linkách výrazně roste počet nízkopodlažních vozů,“ doplnil technický ředitel DPP Jan Šurovský.


Celková cena prototypové úpravy interiéru a exteriéru vozu činí 2,6 mil. korun. Další rozhodnutí o změnách interiéru a exteriéru budou následovat až po vyhodnocení této vzorové inovace. Vyhodnocení spokojenosti cestujících s provedenou změnou uspořádání tramvaje očekává DPP do konce června.


Foto a zdroj: praha.eu

(ewe)



Tramvaj 14T prošla proměnou