Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) se neustále snaží reagovat na připomínky cestujících. Jednou z nich je také podélné sezení, které jim příliš nevyhovuje. V současné době tak dokončil vzorovou zkušební úpravu interiéru a exteriéru první tramvaje typu 14T, která se má příznivě projevit především snadnějším pohybem cestujících uvnitř samotného vozu. Navenek pak na vozech dojde k úpravě vnějšího laku.
DPP se pro vzorovou úpravu interiéru rozhodl s cílem zvýšit průchodnost cestujících uvnitř tramvaje, což zároveň povede k urychlení vystupování z a nastupování do tramvaje. Podélné sezení veřejnost dlouhodobě kritizuje, a proto bylo ve voze odstraněno. Počet míst k sezení přitom zůstal zachován.
„Podélné sezení v tramvajích našim cestujícím nevyhovuje a ve vozech často dochází ke konfliktům sedících a stojících pasažérů. Následně budeme provádět průzkum spokojenosti s vzorovou úpravou a podle názoru veřejnosti se dále rozhodneme o případné sériové úpravě,“ sdělil náměstek primátorky hl. m. Prahy Petr Dolínek.
„Věnujeme neustále pozornost připomínkám cestujících a snažíme se na ně reagovat co nejefektivnějšími změnami. To se samozřejmě týká i komfortu při jízdě. Věřím, že realizovaná úprava tramvají 14T je krokem tím správným směrem,“ uvedl generální ředitel DPP Jaroslav Ďuriš.
DPP se inspiroval vzorem interiéru tramvaje typu 13T výrobce Škoda Transportation, které jezdí v Brně. Stejný problém tam totiž v minulosti také řešili. V Brně se však upravené vozy dodaly z prvovýroby, nebyly tedy dodatečně upravovány. DPP spolupracoval s architektem Patrikem Kotasem, inovativní sedačky do vozu dodala firma MSV interiér a technickou přípravu zajišťovala firma Inter-Informatics. Kompletní realizace byla provedena zaměstnanci DPP v Opravně tramvají Hostivař, která je jedním z nejmodernějších opravárenských zařízení tramvají ve střední Evropě.
„Tramvaje 14T jsou přiděleny do vozovny Kobylisy a budeme se s nimi setkávat zejména na linkách č. 3 a 17. V současné době tedy zejména na těchto linkách výrazně roste počet nízkopodlažních vozů,“ doplnil technický ředitel DPP Jan Šurovský.
Celková cena prototypové úpravy interiéru a exteriéru vozu činí 2,6 mil. korun. Další rozhodnutí o změnách interiéru a exteriéru budou následovat až po vyhodnocení této vzorové inovace. Vyhodnocení spokojenosti cestujících s provedenou změnou uspořádání tramvaje očekává DPP do konce června.
Foto a zdroj: praha.eu
(ewe)
|